INGYENES FELMÉRÉS

Állapotfelmérés keretében megvizsgáljuk weboldala helyes működését. Adja meg weboldala adatait és 72 órán belül elvégezzük a felmérést.

megrendelés

Weboldal Üzemeltetés Blog

WebMedic Hungary

Chatbotok fontossága

A chatbotoknak, vagyis az intelligens asszisztens technológia egyik formájának jelenleg kétféle változata létezik: a „hétköznapi”, konvencionális, valamint az intelligens chatbot típusok, amelyek gépi tanulás és mesterséges intelligencia révén folyamatosan fejlődnek.

A technológia folyamatos fejlődésével párhuzamosan megnövekedett a vállalkozások száma, amelyek a hagyományos platformoktól a digitális platformokig széles körben mozognak, hogy minél szélesebb fogyasztói kört érjenek el.

A technológiai fejlődés egyik emberekre gyakorolt hatása a kényelmi faktor, amelyet az e-kereskedők is beemeltek működésükbe (a mesterséges intelligencia nyújtotta technikák digitális platformokon történő megvalósításával). Az egyik virágzó MI technológián alapuló alkalmazás a chatbotok, amelyeket számos e-kereskedő virtuális asszisztensként működtet, pl.: Google Assistant, vagy a Facebook Messenger. S egyre szélesebb körben építik be szolgáltatásukba a webshopok és valamilyen szolgáltatást nyújtó weboldalak.

Hogyan fejlődnek a chatbotok?
A chatbot, mint automatizált program, a hét bármely napján és bármely órájában „beszélget” az ügyfelekkel, válaszol feltett kérdéseikre – lévén, hogy sem tér, sem idő nem korlátozza a botokat ezen funkciójuk ellátásában. Emiatt számos vállalkozó számára vonzó a chatbotok alkalmazásának lehetősége, hiszen használatukkal leveszi a munkatársai válláról a folyamatos elérhetőség és válaszkészség terhét plusz költséghatékonyabb megoldás is egy munkavállalóval szemben. Hisz gondoljunk csak bele, egy megfelelően működő chatbot, teljes egészében helyettesíteni tud pl. egy callcenteres munkavállalót.

A chatbotokat számos vállalkozói ágazatban és többféle célra fel lehet használni. A chatbotok beprogramozott iránymutatásokkal működnek, és csak meghatározott számú, előre kiszámítható kérdésre tudnak válaszolni – a birtokukban lévő szókinccsel, intelligenciával és programozási kóddal. A botok automatikus öntanulásra (self-learning) vannak beprogramozva, hogy ezáltal a feltett kérdésekre minél pontosabban, s hogy idővel még több kérdésre legyenek képesek pontos választ adni.

Messenger használata vásárlási széndékkal
Világszerte egyre növekvő tendenciát mutat a Messenger alkalmazások használata iránti igény. A Business Insider egyik kimutatása szerint a fogyasztók a 2015-ös év óta gyakrabban használják a Facebook Messengert, a WhatsAppot, a WeChatet, valamint a Vibert.

A Sellbrite.com szerint az emberek a Messenger alkalmazásokat nem kizárólag a barátokkal való csevegés céljából használják, hanem vásárlás céljából is. A felhasználók 47% -a nyitott arra, hogy chatbotok segítségével vásároljon és a vásárlók 71% -a hajlandó elfogadni azt, hogy nem egy humán ügyfélszolgálatostól jut információkhoz, hanem egy üzenetküldő alkalmazáson keresztül.

Ezek az adatok is azt jelzik, hogy egyre nagyobb a vállalkozói szelleme a felhasználóknak a chatbotokkal való kommunikációhoz. Hiszen általuk gyorsabban juthatnak információhoz, hogy vásárlásukat levéglegesítsék.

Chatebotok előnyei webáruházak számára 
A kereskedelmi konverzáció nem csupán egy jól csengő koncepció, mivel a felhasználói kimutatások szerint a vásárlók egyre nagyobb igényt tartanak a chatbotok segítségével történő online vásárlásokra.

Miért érdemes üzenetküldő alkalmazást használniuk a vásárlói élmény, az ügyfél-lojalitás és -elköteleződés, valamint az értékesítés növelése érdekében?:

  • A chatbotok lehetnek proaktívak és reaktívak
  • Azonnal válaszolnak a feltett kérdésekre
  • Segíthetnek a fontos adatok gyűjtésében – ugyanakkor tanulhatnak is az összegyűjtött adatokból
  • Többféle csatornán keresztül használatba léptethetőek (SMS, élő csevegés, közösségi média, stb.)

A mesterséges intelligencia alapú chatbotok sokadik előnye abban rejlik, hogy ezek a számítógépes programok nem csupán a kulcsszavakat, hanem a mondatok jelentését is értelmezni tudják (ez vonatkozik a helytelenül írt szavakra is, ugyanakkor tudják értelmezni a szinonimákat is). Tipikus chatbot felhasználási kategóriák:

Support botok, azaz támogató chatbotok: Azt a célt szolgálják, hogy válaszolnak a vásárlók különféle kérdéseire, aggodalmaira, problémáira, visszajelzéseket adnak, valamint az oldal elhagyása, vagy a kosár üresen hagyása esetén emlékeztetőt küldjenek.

Marketing botok: Az olyan jellegű botoknak, mint például a Techcrunck, vagy a Hubspot hasonló programmal rendelkező botjainak az elsődleges feladata a tartalom terjesztésében, az olvasók körének, valamint az előfizetői bázis növelésében nyilvánul meg. Sok robot fokozza az ügyfél-elkötelezettségi arányt is.

Sales botok: Az e-kereskedelmi ügyfelek számára a személyre szabott webhely élménye, chatbot hozzáadásával, nagyban elősegítheti a vásárlói élményt és nem utolsó sorban befolyásolhatja a vásárlási döntéseket. A chatbot termékismertető enciklopédiaként szolgálhat, támogatást nyújtva mindazok számára, akiknek kérdéseik vannak, esetleg hezitálnak egy-egy termék megvásárlása vagy egy szolgáltatás igénybevétele esetén, mely habozásuk lassítja a vásárlás (kosár) felé vezető útjukat.

Továbbá a chatbotok beprogramozhatók az e-mail marketing kampányból származó adatok gyűjtésére, termékek eladására és keresztértékesítésére, vagy éppenséggel kedvezménykódok nyújtására is. Az ügyféllel folytatott minden egyes interakcióból tanulva idővel elérhető a magasabb színvonalú ügyfél-interakció biztosítása.

Chatbotok a közeljövőben
A közeljövőben az e-vállalkozókat már nem éri meglepetésszerűen a hír, mely szerint a csevegőbotok a vállalkozások elsőszámú kapcsolattartói lesznek – köszönhetően a technológia ugrásszerű fejlődésének. Amikor mindez aktualizálódik a kereskedelmi szférában, a keresőmarketing birodalma is forradalmasodni fog, mivel a vevők nagyobb igényt fognak tartani arra, hogy a keresőmotorok eredményeinek ellenőrzése helyett/mellett a chatbotok használatával tegyék fel kérdéseiket.

A kutatások azt mutatják, hogy a vásárlók, több mint egyharmada már leginkább a közösségi médiát részesíti előnyben – ahol valós idejű válaszokat vár el – semmint a telefonos ügyfélszolgálatokat. A chatbotok látványos változásokat hoznak, amelyek lehetővé teszik a vállalkozások számára, hogy az ügyfelek közötti interakciók révén sikeresen fejlődjenek.

Versenytársakkal szemben nagy előnyre tehetnek szert azon webshopok, vállalkozások akik már most elkezdik használni a Chatbotokat. De nagyon fontos, hogy azok minden esetben megfelelően legyenek beállítva, akár a közösségi média oldalunkon, akár közvetlen a weboldalunkon, webshopunkon. Kérje szakértő segítségét!

WebMedic Hungary
WebMedic Hungary

Weboldal karbantartás és weboldal javítás Csapatunk komoly tapasztalattal bír a weboldalak legkülönbözőbb problémáinak javítása terén, mely szakértelem gyorsasággal és egyedülálló ügyfélközpontúsággal párosul.

Kérje Ingyenes tanácsadásunkat, vagy keressen minket bizalommal elérhetőségeink egyikén:

Takarítson meg évente 152 620 Ft-ot!

Active csomagunk egy éves előfizetése esetén jelentős kedvezményhez juthat. Bízza ránk a karbantartást, és soha többé nem kell aggódnia weboldala miatt!

ajánlat megtekintése