Miben kell gondolkoznod, ha profi online megjelenésre törekszel, SEO, tartalom, marketing stratégia, webstratégia! Hogyan tedd tökéletessé tedd a weboldalad és marketinged.

A web stratégiai piramis megértéshez, valamint a jövőbeli marketing stratégiád kialakításához FONTOS tudni: a médiumok közül megkülönböztetjük a saját médiát (weboldal), a szerzett médiát (közösségi oldalak) és a fizetett médiát (hirdetések).

Web stratégia Piramis
Web stratégia Piramis

Forrás:MyEffectivo (https://www.myeffectivo.com/blog)[/caption]

A web stratégiai piramis alján a tartalom szerepel, melyet a használhatóság (usability), a keresőoptimalizálás, majd a közösségi média és a PPC követ. Ez a piramis forma mutatja meg, hogy mi mire épül.

A tartalom

felügyeleted alatt tudod tartani, költségvetése alacsony, bármikor változtatható és akár korlátlan az élettartalma. persze csak amíg fizeted a domaint, tárhelyet.
Az olvasókat, érdeklődőket azért is érdemes a saját weboldalra terelned, mert ott minden információt megtalál, nem befolyásolja az adott algoritmus a tartalmak megjelenését. Itt jelennek meg a piramis alján található tartalmak.

A weboldal használhatósága

A usability, más néven a webergonómia alatt azt értjük, hogy a honlap felhasználó barát, vagyis adott környezetben, az adott felhasználó, az adott feladatot könnyen el tudja végezni. Ilyen lehet például a könnyű vásárlás a webshopban, vagy egy kapcsolati űrlap egyszerű kitöltése és elküldése.

weboldalad webergonómiai szempontból tökéletes, ha

  • hibátlanul működik,
  • megbízható és pontos (arra az oldalra vezet a link, amire a felhasználó szeretne),
  • könnyen használható
  • élvezetes élményt nyújt (pl. egy 404-es hibaoldal)
  • jelentéssel bír a felhasználó számára.

PRO TIPP használhatósághoz:

  1. Weboldal karbantartássáról gondoskodj. Ha nem értesz hozzá kérd szakértő csapat segítségét
  2. Ha kell javítsd ki oldalad hibát. Hasznos lehet egy szakértő csapatot WebAudit munkával megbízni, mely során feltárják az oldalad esetleges gyenge pontjait.

SEO, keresőoptimalizálás

Harmadik szintje a piramisnak a keresőoptimalizálás (Search Engine Optimization, SEO). A keresőoptimalizálással azt segíted elő, hogy a keresőmotorokban a weboldalad organikusan előrébb kerüljön egy-egy, bizonyos kifejezésre.
A keresőoptimalizálásnál megkülönböztetjük az on-site SEO-t, amivel kifejezetten a weboldalunkat és annak belső tartalmát tesszük keresőbaráttá.  Ehhez szükséges megtudnod, hogy milyen kulcsszavakat kell a honlapon elhelyezni, de semmiképpen se halmozt azokat. Maximum 2-3%-nyi kulcsszó legyen az adott landing oldalon, különben büntetni fog a Google keresője és hátrébb sorol az organikus találati listán.

Másik része, amiről ne feledkezz meg, az az off-site SEO, vagyis keresőoptimalizálás. Jó, mi? Ez alatt értjük a linképítést, mely során egy adott landing oldalt erősítünk meg, adott kulcsszóra optimalizálva. De ezt se vidd túlzásba semmiképpen. Havonta maximum 20-25 elfogadott külső linkkel dolgozz, és építs rá folyamatot.

Ne halmozz kulcsszavakat, ne építs több 100 linket nagyon gyorsan, különben belefutsz a Black Hat SEO-ba, ami a tiltott keresőoptimalizálást jelenti.

   
PRO TIPP SEO-hoz
Mindig használd a meta lírásokat (tilte, descrition, keywords), legyen reszponzív az oldalad (használhatóság, ugye), adj címet a képeknek, formázd a weboldali szöveget: kiemelés, dőlt betű, H1-H2-H3-H4 az oldalcímnek és alcímeknek. Vedd meg a domaint 4-5 évre előre, sokat dob az oldal erősségén (domain authority). 😉

A közösségi média

Volt már szó tartalomról, használhatóságról, keresőbaráttá tetted a weboldalad, ideje odairányítani az embereket a social mediaból. De honnan is? Innen:

  • Facebook
  • Instagram
  • YouTube
  • TikTok
  • LinkedIn
  • Pinterest

A közösségi platform az, amit szerzett médiának nevezünk. Nem kell mindenhol ott lenned, válaszd ki melyek azok a platforomok ami a Te üzletednek jó! Nem a tiéd, te csak használod a felületet, nem tudni milyen algoritmusok alapján helyezi el a tartalmakat a felhasználók felé, ráadásul bármikor törölhetik a tartalmadat, csatornádat.

Ezért is kell mindennek megjelennie a weboldaladon (első pillér).

Viszont kiválóan alkalmasak arra, hogy a honlapodra tereld terméked, szolgáltatásod iránt érdeklődőket. Viszont ez nem mindig (sőt!) megy organikusan, ehhez hirdetések is kellenek.

PRO TIPP közösségi médiához
Szegmentáld a tartalmad, ne mindent jeleníts meg minden csatornán. Pl. a Facebookon értékesítesz vagy kapcsolatot tartasz a vevőiddel, követőiddel, míg az Instán kizárólag a branded, céged hátterét mutatod be képpel, videóval szöveggel. Így több tartalmad lesz több csatornán, ahol ki-ki érdeklődése, elköteleződése alapján, követni fog.

A fizetett hirdetések

PPC (Pay-Per-Click), előfeltétele a tartalom, felhasználó barát weboldal, a jól kivitelezett SEO, a közösségi csatorná(i)d, na és a hirdetési fiók megléte.
Magyarországon leginkább a Google Ads-et, Facebookot (+Instát) és LinkedIn-t használják hirdetésekhez. Nem is meglepő, a Google az első, a YouTube a második legnagyobb kereséssel bíró platform, míg a Facebookon kiválóan lehet brandet építeni, vagy éppen követőbázist építeni.

Alapja, hogy a mérési beállítások meglegyenek a hirdetések nyomon követéséhez, különben tudsz optimalizálni, nem éred el a célközönséged, vagy éppen nem tudsz remarketing stratégiát kialakítani.

A fizettet hirdetésnek minősül a PR cikk megjelentetése és az ahhoz kötődő linképítés is, csak hogy ne feledkezzünk meg a web stratégiai piramis harmadik eleméről se.

PRO TIPP hirdetéshez
Mindig használj UTM paraméterezést, ha a weboldaladra tereled a célközönséget, ebben segít a Google eszköze.
De hogy ne legyen ilyen egyszerű (vagy mégis az így átfutva?), ekkor következik az online marketing stratégia kialakítása, benne a célok meghatározásával, a taktika kialakításával, végül pedig a megvalósítással.

Online jelenlétre fel!

(Forrás: Myeffectivo, Freepik)

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük