Még mindig nincs késő csatlakozni az e-kereskedelmi piachoz!

Az e-kereskedelem évről-évre stabil növekedést mutatott, de 2020-ban a koronavírus járvány hatásának is köszönhetően rekordmértékben bővült a piac. Ez igaz az online kiskereskedelem forgalmára és az újonnan induló webshopok számára is.
A GKI Digital közelmúltban közzétett felmérése szerint az év első felében a netes vásárlások forgalma meghaladta a bruttó 355 milliárd forintot, ami közel 35%-os növekedést jelent 2019 év azonos időszakához képest. Az aktív online vásárlók száma pedig elérte a 3,35 millió főt ugyanezen kutatás szerint.

Arra gondolt, hogy ez Önnek is menne

„Ha más ilyen könnyen megcsinálta, miért is ne, nekem is menne”- gondolja! Jó kiegészítés lehetne a mostani munkája mellett, vagy akár később talán ott is hagyhatná a mostani munkahelyét, ha nagyon jól beindulna. De az is lehet, hogy van egy termék, amiben igazán hisz, ami Önnek is bevált vagy amit esetleg saját maga készít el és annak értékesítéséhez gondolja, hogy webáruházat kellene készíttetnie, hogy gördülékenyebben menjenek a folyamatok.

Aztán eszébe jutott, hogy de hisz már annyian vannak a piacon. Olyan sok webshop létezik már úgy általában is, de a réspiacon amire rálépni készül, is több már a szereplő, versenytárs. Vajon jutna még hely egy új webáruháznak? Tényleg meg lehet élni ekkora forgalom (töredékből is)?

Igen, szép sorban újabb belépők kerülnek a  piacra, de töretlen a webshopokban rejlő potenciál. Pláne a 2020-as év után, amikor az emberek még jobban hozzászoktak az online rendeléshez és még jobban elfogadják ezt az árubeszerzési formát.   Tény, hogy vannak olyan területek, ahol jóval telítettebb már a piac, mint máshol. És tény, hogy nehéz olyan terméket találni és értékesíteni, amit más ön előtt még nem tett.

De tudja mit?

Nincs másik webshop és nincs másik webshop tulajdonos, aki pont ugyanúgy próbálná meg értékesíteni, az adott árut, mint Ön! Nincs olyan, aki ugyanúgy áll hozzá, aki ugyanazt a stratégiát használná, aki ugyanolyan hangnemben kommunikálna az érdeklődőivel, aki pont ugyanolyan brandet építene, mint Ön. Azonban figyelni kell a piaci trendekre, a vásárlók igényeire is, s ezt kell ötvözni a saját elképzeléseikkel, ötleteikkel!

Tipikus hibák például a frusztrálóan széles választék, az ál-sürgősség érzet keltés, vagy éppen az irreleváns ajánlat. Sajnos ezek a módszerek nagyon sok esetben pont ellentétes hatást váltanak ki, elriasztják a vevőket, hosszú távon a webshop vesztét okozhatják.

A sikerhez paradigmaváltásra van szükség. Görcsös vevőszerzés helyett az értékteremtésre, a vevők segítésére kell koncentrálnunk. A mai modern weboldal-látogató már nem tűri el, hogy irányítsák. A világ vezető webáruházai, keresője és közösségi oldala ahhoz szoktatták hozzá a felhasználót, hogy minden az igényei szerint van alakítva, mindenre „emlékszik” az oldal, minden az elvárásai szerint történik.

A világ összes sikeres webáruházánál a vevő úgy érzi, hogy nála van a kontroll. Ezek a webáruházak nem akarják a vevőt akarata ellenére irányítani, idő előtt vásárlásra kényszeríteni. Segíteni akarnak a látogató aktuális problémájában. Ügyfélélménybe illeszkedő megoldásokkal igyekeznek támogatni, hogy egyre közelebb kerüljön a vásárláshoz. Ezzel is egy kellemes, emlékezetes ügyfélélményt nyújtanak, nem pedig egy erőszakos kupec benyomását keltik

Ha eljátszott már az ötlettel az idei fogadalmaid között van, hogy belevágsz, megpróbálkozol egy saját webshoppal, akkor azt mondom, soha nem volt ennél jobb pillanat az indulásra!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük